22 квітня – Всесвітній День Землі (International Mother Earth Day)

22 квітня – Всесвітній День Землі, свято єднання народів планети у справі захисту навколишнього середовища і збереження тих багатств і природних ресурсів, якими наділила нас природа.

Вперше День Землі був відзначений у 1970 році, і з того часу його проводять щороку 22 квітня. Це свято чистої Води, Землі й Повітря, яке має на меті об’єднати людей планети для захисту навколишнього природного середовища, привернути увагу до екологічних проблем нашої планети. Цей день – нагадування про екологічні катастрофи, день, коли кожна людина має можливість замислитися над тим, що вона може зробити для розв’язання екологічних проблем.

Саме тоді про День Землі вперше почули і в Україні. І тільки через 2 роки День Землі став відзначатися в Україні як день захисту природи, день акцій з метою залучення уваги громадськості до проблем нашої планети.

У День Землі в різних країнах, за традицією, звучить Дзвін миру, закликаючи людей Землі відчути всепланетну спільність і докласти зусиль для захисту миру на планеті та збереження краси нашого спільного дому. Дзвін Миру – символ спокою, мирного життя та дружби, вічного братерства й солідарності народів. І в той же час – це заклик до дії в ім’я збереження миру й життя на Землі, збереження Людини і Культури.


А чи багато ми знаємо про планету, на якій живемо?

Пропонує знавцям тваринного світу перевірити свої знання у онлайн вікторині «Дивосвіт природи».

Переходьте за посиланням та спробуйте впізнати тварину за описом.

https://app.ex.co/stories/bibliograf10/2020-04-13t15-24-53-574z-?utm_source=facebook.com&utm_medium=ff&utm_campaign=ff&pb_traffic_source=facebook&fbclid=IwAR0tyDkwrNBj20kUso-5DkNKhEQBio0DDvghrGQhgF_qffwavgApVOQLkdk


Пропонуємо юннатам та всім зацікавленим провести експеримент «Що відбувається з пакетами» або «В дійсності усвідомимо проблему забруднення нашої планети»

Напевно, навіть уже всі діти знають, що поліетиленові пакети, які так зручні нам в побуті, сильно забруднюють навколишнє середовище. Адже такі пакети розкладаються в природі 100-200 років!

Загляньте в своє відро для сміття - велика частина сміття в ньому - це саме пакети й інша поліетиленова упаковка. Тонни пакетів накопичуються на звалищах, їх доводиться спалювати, а тим самим, забруднювати атмосферу. Пакети потрапляють в океан, де у величезних кількостях накопичуються і створюють цілі острови. Згадайте хоча б Велике сміттєва пляма. Пакети служать причиною загибелі звірів і птахів, які заплутуються в них або ковтають їх і гинуть. Загалом, картина безрадісна.

Є два шляхи вирішення проблеми: користуватися іншими упаковками, бажано багаторазовими або з придатних до вторинної переробки матеріалів (тканина, скло).

Або використовувати при виготовленні пакетів якийсь інший матеріал, а не поліетилен. Який буде розкладатися швидше і без шкоди для природи.

На думку відразу приходять паперові пакети. Але екологи кажуть, що шкода від виробництва одного паперового пакета рівна шкоді виробництва декількох пластикових. Так що це не варіант. Залишається надія на те, що вчені придумають ще якісь розкладаються матеріали.

Дійсно, в останні роки стали з'являтися матеріали на заміну звичному нам поліетилену.

Давайте трохи розберемося в них.

/Files/images/Пакеты.jpg

Зараз в супермаркетах продаються так звані "біорозкладні пакети" або просто "біопакети".

Насправді за словами "біорозкладаний пакет" ховається кілька різних видів. Основні з них це оксорозкладані, гідророзкладані і компостні.

Поки немає нормального вирішення ситуації з пакетами.

Що ми з дітьми можемо зробити на своєму рівні? Пам'ятати про шкоду пакетів і намагатися використовувати їх як можна менше. До тих пір, поки не буде придуманий спосіб боротися з ними.

А для того, щоб діти усвідомили всю цю інформацію і своїми очима побачили, що відбувається з пакетами після того, як їх викинуть, я пропоную провести експеримент.

Для нього головне запастися різними пакетами і ... терпінням!

Нам знадобляться:

пакети з різних матеріалів, які зможете дістати: паперові, оксорозкладні, гідророзкладні, фоторозкладні, компостні і т.д.;

земля;

пластикові пляшки по одній на кожен вид пакета.

Хід експерименту:

Відрізаємо від пластикової пляшки шийку так, щоб в неї було зручно складати наші пакети.

Імітуємо природні умови: насипаємо туди шар землі, трохи поливаємо її з пульверизатора і кладемо шматок пакета. Не варто брати весь пакет - досить помістити в пляшку ручки від нього.

Наклеюємо на пляшку етикетку з назвою матеріалу, з якого зроблений пакет і датою початку експерименту.

Ставимо пляшку в місце, де буде сонячне світло (наприклад, на балкон). Періодично (як згадаємо) поливаємо землю в пляшці, імітуючи опади.

Якщо попадається пакет з якогось ще матеріалу - готуємо таким же чином пляшку для нього і додаємо в нашу колекцію.

І спостерігаємо.

Коли з'являться ознаки руйнування пакета - записуємо дату на етикетку і фотографуємо. І так до повного зникнення пакета.

/Files/images/Пакеты2.jpg

/Files/images/Пакеты3.jpg

/Files/images/Пакеты4.jpg

/Files/images/Пакеты5.jpg

/Files/images/Пакеты8.jpg

Як ви пам'ятаєте, у випадку з "біорозкладними" пакетами до кінця експерименту прогнозований час становить 1-2 роки, а у випадку зі звичайним поліетиленовим - 100 років! Тому приготуйтеся, що пляшки будуть стояти у вас довгий час. Нехай кожен своїми очима побачить, що сміття нікуди не дівається, а так і лежить, де його кинули, забруднюючи світ навколо! Це буде хороший наочний урок, який запам'ятається дитині надовго.


ЕКОЛОГІЧНА ВІКТОРИНА

«Що ми викидаємо, або золоті розсипи смітників»

Запитання

1. Більшу частину сміття, що забруднює Землю, становить:

а) пластмаса; б) скло; в) метал.

2. Перед початком утилізації відходів їх необхідно:

а) розсортувати; б) зібрати в одному місці; в) подрібнити.

3.Для того, щоб переробити пластмасу, її необхідно:

а) компостувати; б) спалити при певних умовах; в) переплавити.

4. Першочергове завдання під час вибору місця звалища:

а) захист поверхні землі і ґрунтових вод; б) огородження місця звалища;

в) укомплектування певною технікою.

5. Поява несанкціонованих звалищ тягне за собою:

а) забруднення ґрунту; б) спотворення ландшафту;

в) зміну кліматичних умов (температура, вологість).

6. Яку країну називають «смітником Європи»:

а) Британію; б) Росію; в) Польщу?

7. Які з радіоактивних відходів цілеспрямовано розсіюють у навколишнє середовище:

а) гази; б) рідини; в) тверді речовини?

8. Пляшка чи банка з пластмаси, залишена в лісі, пролежить без змін:

а) 10 років; б) 50 років; в) 100 років і більше.

9. Викинутий папір «з'їдять» невидимки-мікроби за:

а) 1–2 роки; б) 2–5 років; в) 20 і більше років.


ПАМ’ЯТКА щодо дбайливого ставлення до природного багатства

1. Кожний зелений листок, кожна травинка виділяє в повітря кисень. Ним ми дихаємо, без нього немає життя. Не топчи, не зривай рослини!

2. Найкраща квітка та, яка квітує там, де зросла. Не знищуй її!

3. Гриби, отруйні для людини, для лісових мешканців – ліки і харч. Чим більше в лісі різних грибів, тим він затишніший, в ньому краще й вище ростуть дерева. Не знищуй неїстівних грибів!

4. Не галасуй у весняному лісі, не вмикай надто голосно музику. Ти злякаєш пташку, вона злетить з гнізда. Яєчка, які вона насиджувала, захолонуть і з них ніколи не виведуться пташенята. Краще послухай голоси лісу!

5. Якщо ти знайшов гніздечко – не чіпай його, бо пташка може залишити гніздо, навіть якщо там відкладено кілька яєць. Поспостерігай за гніздом потайки, і ти помітиш багато цікавого.

6. Не лови барвистих метеликів, що літають над квітами. Вони схожі на казкові барвисті квіти і нікому не завдають шкоди.

7. Найчистіша і найсмачніша вода – джерельна. Подивись, як схиляються над джерелом трави і квіти, кущі і дерева. Вони оберігають його від пересихання, захищають від бурі. Не скаламуть джерело! Охороняй його чистоту! Чиста вода — велике багатство.

8. Ти хочеш принести додому лісові квіти? Зривай їх тільки тоді, коли зберешся йти додому, і пам’ятай: скромний, невеличкий букет – ознака гарного смаку й свідомості людини, бережливості й доброти. А про що свідчить оберемок лісових квітів?

9. Щоб знищити молоде дерево, потрібні хвилини, а виростити його – роки. Не ламай черемхи, не каліч інших квітучих дерев, кущів!

10. Рана на рослині – рана на живому. Якщо ти набираєш букет лісових суниць, знай: скільки гілочок у букеті – на стількох рослинах залишилися рани, і всі вони довго хворітимуть, а багато з них загинуть.

11. Ніщо так згубно не впливає на все живе, як вогонь. Байдужість, що призвела до пожежі – злочин і перед природою, і перед людьми. Простеж, щоб у лісі не залишилося навіть іскри від багаття.

/Files/images/8992664dbb88955eabace8d752ee47c5.jpg


У 2020 році заходу виповнюється 50 років, а тому тема була обрана знакова: кліматичні зміни. Зміна клімату є найбільшою проблемою для майбутнього людства і систем життєзабезпечення, які роблять наш світ придатним для життя. Організатори Дня Землі сподіваються, що в 2020 свято стане історичним моментом, який підтримає ще більшу кількість людей, щоб подолати кліматичну кризу і в майбутньому обходитися мінімальним викидом вуглецю в атмосферу.

Підтримуючи таку важливу тему, для юннатів середної вікової категорії проведено дистанційний майстер клас з виготовлення екологічної іграшки «Трав’янчик». Це відмінний спосіб познайомити вихованців зі світом природи, показати, як звичайне насіння перетворюється в зелену травичку, а ще навчити піклуватися про рослини, правильно доглядати за природою починаючи з малого!

/Files/images/inCollage_20200421_083242876[1].jpg

Кiлькiсть переглядiв: 441

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.